De Nationale Pitchdag wordt georganiseerd door De Amersfoortse, Boostz en de Pitch Academy. Aangezien er steeds meer ondernemers zijn in Nederland, is het belangrijker dan ooit dat je kunt vertellen wat jou bijzonder maakt. 

Alleen zijn veel ondernemers zoekende naar hoe zij precies op een inspirerende manier kunnen vertellen wat ze zo bijzonder maakt. Vandaar dat Boostz, Pitch Academy en De Amersfoortse besloten om de handen ineen te slaan en De Nationale Pitchdag te organiseren.

Het Leertheater werd gevraagd om te pitchen en een workshop te verzorgen waarin deelnemers inzicht en tools kregen op het gebied van non-verbale effecten tijdens een pitch. Het Leertheater ontwierp een workshop met Luca van Loenen en Tim Pieterson die zowel de rol als trainer en acteur op zich namen. Tim trapte af met een pitch die non-verbaal aan allerlei kanten schuurde tegen het ongemakkelijke. Door het begeleiden en de demonstraties van de deelnemers werd er stap voor stap een sterke pitch opgebouwd. 

Zo werd onder andere het verschil voelbaar van welke plek je in de ruimte inneemt. En herkenden de deelnemers wat voor invloed het op de boodschap heeft als je kernwoorden aanzet met handgebaren. De deelnemers hadden de regie in dit proces onder begeleiding van Luca van Loenen. Op deze manier kon iedereen ervaren wat elke kleine stap voor effect had en dat de weg naar inspirerende pitch leuk en overzichtelijk is.

De twee workshops waren volgeboekt en hadden een gedeelde eerste plek met een 8,8 als beoordelingen van de aanwezige. 

‘’Als (trainings)acteurs weten zij als geen ander hoe je non-verbaal je verhaal vertelt. Samen hebben we al verschillende pitchtrainingen ontworpen en getest. Op de Nationale Pitchdag scoorde hun training een 8,8!”

Nathalie Mangelaars